Kiedy należy przerwać post Daniela?

Krystyna Dajka, ks. Łukasz Piórkowski
data15.03.2017 09:00

(fot. shuttertock.com)

O tym, kiedy warto zakończyć post, poinformuje cię twój organizm. Sygnały fizjologiczne kończące kurację oczyszczającą można podzielić na dwie grupy. Przeczytaj, jak je rozpoznać.

 

Do sygnałów pozytywnych, które oznaczają, że organizm jest oczyszczony i można przerwać dietę, należą:


- brak nalotu na języku i zębach
- przyjemny zapach wydychanego powietrza.

 

Post Daniela. Sposób na uzdrowienie duszy i ciała >>


Sygnały negatywne oznaczają, że dietę należy bezwzględnie przerwać. Zwykle są one efektem zbyt długiego stosowania diety warzywno-owocowej. Należą do nich:


- zaburzenia koncentracji uwagi,
- zaburzenia snu,
- nadmierna nerwowość,
- duże osłabienie oraz
- uczucie silnego głodu.

 

Jak długo pościć? 

 

Czas trwania kuracji oczyszczającej zawsze należy rozważyć indywidualnie. Powinien on być dobrany odpowiednio do wagi, wzrostu, wieku, ogólnego samopoczucia, zapotrzebowania energetycznego, stanu zdrowia i stopnia zatrucia organizmu spowodowanego wcześniejszym niewłaściwym trybem życia. Podejmując decyzję o podjęciu postu Daniela, uwzględnij rodzaj choroby, na którą cierpisz, i jej stadium. Jeśli przyjmujesz lekarstwa, skonsultuj się z lekarzem.

 

Post Daniela. Medytacja i menu. Zrób pierwszy krok >>


• Minimalny czas trwania kuracji oczyszczającej wynosi 7-10 dni. Taką kurację można odbyć w warunkach domowych. To odpowiedni czas, by nabrać doświadczenia i pewności siebie, nauczyć się wsłuchiwać we własny organizm i głos Ducha Świętego, nauczyć się podstawowych zasad przeprowadzania postu Daniela, po to by z czasem móc układać swój jadłospis samodzielnie.


• W większości przypadków i większości schorzeń najlepsze efekty przynosi dieta dwutygodniowa. Można ją stosować 4 razy w roku.

 

W chorobach zaawansowanych (choroba niedokrwienna serca, choroby autoimmunologiczne, np. gościec, czy zwyrodnienie stawów) zaleca się stosowanie diety warzywno-owocowej w 2 cyklach po 6 tygodni w roku i 1 dzień w tygodniu na stałe.


• Osoby bardzo otyłe mogą stosować posty dłużej, ale z przerwami, np. w cyklu: 6 tygodni postu, 3 tygodnie zdrowej diety pełnowartościowej.


Szczególnie korzystne efekty można uzyskać dzięki systematycznym powrotom do diety warzywno-owocowej - np. podejmując ją 1 lub 2 razy w tygodniu (np. w środę i piątek) lub przez tydzień w każdym miesiącu. Lekarze fastoterapeuci za bardziej skuteczny w procesie zdrowienia uważają podejmowany systematycznie weekendowy post trzydniowy na bazie soków owocowych niż post długoterminowy wykonywany sporadycznie.


Im krótszy post, tym częściej trzeba go powtarzać, ale im częściej i krócej stosuje się posty przypominające, tym szybciej przebiega proces oczyszczania organizmu, a dni postu przestają być uciążliwe i stają się przyjemne i wyczekiwane.

 

*

Przez najbliższe tygodnie, w każdą środę, na DEON.pl znajdziecie zaproszenie do postu Daniela - jadłospis i/ albo medytację na konkretny dzień. Będą to specjalnie dla was wybrane fragmenty książki "Post Daniela", która zawiera 14-dniowy program oparty na diecie warzywno-owocowej dr Ewy Dąbrowskiej, duchowe rozważania ks. Łukasza Piórkowskiego i niezbędne informacje potrzebne do rozpoczęcia postu.