Seksualizacja dzieci w reklamie - wyraź sprzeciw

twojasprawa.org.pl / mm
data18.06.2014 05:27

(fot. Materiały prasowe)

Jaworznicka firma Ballerina produkująca rajstopy, ma w swojej ofercie produkty dla kobiet, ale również rajstopy dziecięce o nazwie El Baby. Niestety zdjęcia wykorzystane na opakowaniach tych produktów, a także stronie producenta, są "książkowym" przykładem zjawiska seksualizacji dziecka.

 

Przykłady zdjęć można znaleźć tutaj. Jeżeli zgadzasz się z naszą opinię, złóż skargę do Rady Reklamy. Wszystkie informacje potrzebne do złożenia skargi znajdują się TUTAJ.

 

Dobór fotografii i sposób stylizacji "na wampa", wykorzystany w materiałach marketingowych jest nieakceptowalny i musi budzić sprzeciw. Dziewczynki są przedstawione w stylizacjach bardziej pasujących do nocnego klubu niż na opakowania rajstop dziecięcych.

 

Seksualizacja dzieci to naganna praktyka. Jej objawy oraz skutki były obszernie omówione podczas zeszłorocznej konferencji sejmowej, zorganizowanej przez STS. Szczegółowe informacje można również znaleźć w raporcie "Odebrana niewinność", wydanym przez Stowarzyszenie Twoja Sprawa w ramach organizowanej konferencji. Możliwymi konsekwencjami seksualizacji jest m.in. spadek zainteresowania nauką i rozwojem osobistym, nastroje depresyjne i spadek poczucia własnej wartości, ale też tak dramatyczne zaburzenia jak problemy z odżywianiem. Dodatkowym problemem jest społeczne "oswajanie" pedofilii, ponieważ godząc się na takie obrazy w przestrzeni publicznej, przykładamy rękę do traktowania małych dziewczynek jako obiekty seksualne.

 

Co ciekawe, strona firmy ballerinahosiery.com jest współfinansowana przez Unię Europejską i Ministerstwo Gospodarki w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. W reakcji na informację o seksualizujących reklamach, Ministerstwo Gospodarki umieściło dziś na Twitterze następującą informację: "Nie finansowaliśmy sesji zdjęciowych. Strona producenta podlega modyfikacjom, dlatego ponownie sprawdzimy wydatkowanie środków".

 

Stowarzyszenie Twoja Sprawa wystosowało oficjalne pismo do Ministerstwa Gospodarki zwracające uwagę na sposób, w jaki są wykorzystywane środki unijne.

Jeżeli zgadzasz się z naszą opinię, złóż skargę do Rady Reklamy. Wszystkie informacje potrzebne do złożenia skargi znajdują się TUTAJ.

 

ZAGŁOSUJ W SONDZIE